image

Скільки можна заробити на мережі зарядних станцій для електромобілів

26.04.2018Мрозакевич Роман

В цьому році Україна подолала психологічну позначку - кількість електромобілів перевищила 5000 одиниць. А це дало сильний поштовх для розвитку нового виду бізнесу - платних зарядок для електромобілів.

 

Faraday дослідив який прибуток може принести одна зарядна станція в Україні.

 

Для точного розрахунку варто розділити станції на два типи:

  1. швидкісні (постійний струм - DC)
  2. не швидкісні (змінний струм - AC)

 

Бізнес на швидкісних зарядних станціях

 

Швидкісні зарядні станції перетворюють змінний струм із мережі в постійний. Завдяки цьому вони можуть напряму заряджати акумулятор електромобіля великим струмом.

 

Тому час зарядки для таких електромобілів як Nissan Leaf становить в середньому від 15 до 30 хв.


 

Який прибуток дає одна швидкісна станція?

 

Прибуток залежить від рівня завантаженості станції та вартості зарядки для кінцевого клієнта.

 

Згідно опитувань Клубу електромобілістів, українці готові платити близько 6 грн/кВтг при швидкісній зарядці. Якщо врахувати, що собівартість електроенергії становить 2.4 грн/кВтг, то додана вартість на кожному проданому кіловаті складе 3.6 грн.

 

Рівень завантаженості швидкісних станцій станом на сьогодні коливається від 5 до 35%. Отже, станція в середньому щодня видає від 50 до 350 кВтг. Тому для прикладу беремо рівень завантаження 20%, а це 200 кВтг щодня.

 

Якщо це перевести у гроші, то отримаємо 720 грн чистої накрутки в день.

 

Також потрібно врахувати, що для зручності користування та керування станцією, її потрібно підключити до онлайн-білінгу, який дозволить клієнтам оплачувати послуги прямо зі свого смартфону, а власнику станції - зручно отримувати кошти на свій рахунок. Комісія банку та білінг системи складе близько 12-14%.

 

Таким чином одна станція станом на сьогодні щомісяця приноситиме чистими близько 18 000 грн. Нагадаємо, що це при умові завантаженості лише на ⅕ від максимальної можливості. Проте якщо кількість електромобілів буде збільшуватися й надалі такими ж темпами, то через 2-3 роки дохід станції перевищить 50 000 грн/місяць.

 

Який термін окупності інвестицій?

 

Швидкісні станції потужністю 50 кВт типу Efacec QC45 коштують близько $40 000. Якщо враховувати, що рівень прибутковості буде зростати із сьогоднішніх 18000 грн/міс, до 50000 грн/міс (через 2 роки), то термін окупності такої станції становитиме близько 3.5 років.

 

Бізнес на не швидкісних зарядних станціях

 

Не швидкісні станції просто передають в автомобіль змінний струм. Таким чином швидкість заряду залежить вже від бортового інвертора вбудованого в електромобіль. У найрозповсюдженіших в Україні Nissan Leaf потужність інвертора становить 7 кВт. В той же час Tesla може взяти до 22 кВт, а Renaul Zoe - до 43 кВт.


 

Який прибуток дає одна не швидкісна станція?

 

Прибуток нешвидкісної станції також залежить від рівня завантаженості та вартості зарядки для кінцевого споживача.

 

Згідно опитувань Клубу електромобілістів, українці готові платити 4 грн/кВтг при зарядці змінним струмом. Якщо врахувати, що собівартість електроенергії становить 2.4 грн/кВтг, то додана вартість на кожному проданому кіловаті складе 1.6 грн. Якщо від цієї вартості відняти комісію банку та білінг системи, то залишиться близько 1 грн чистого прибутку на кожному кіловаті.

 

Щоденний прибуток станції залежатиме від того, які автомобілі заряджаються. Оскільки Ніссан Ліф може заряджатися із потужністю 7 кВт, тому він щогодини приноситиме близько 7 грн чистого прибутку. Якщо буде заряджатися Tesla, то вона буде приймати по 22 кВт, тому щогодини даватиме чистого прибутку  22 грн. А нова Renaul Zoe, може приймати взагалі до 43 кВт щогодини, відповідно прибуток становитиме 43 грн/год.

Станом на сьогодні, на не швидкісних платних зарядних станціях (вартістю до 5 грн/кВтг) щодня заряджаються на 50 - 100 кВтг. Таким чином подібні станції щомісяця приноситимуть близько 2300 грн чистого прибутку.

 

Який термін окупності інвестицій?

 

Не швидкісні зарядні станції (з можливістю онлайн-білінгу) коштують від $1500.

 

При розрахунку варто враховувати, що з часом кількість автомобілів, які заряджаються потужністю 22 кВт і більше - буде зростати. Відповідно прибутковість станції буде також з кожним роком зростати.

 

Якщо враховувати сьогоднішній рівень завантаженості не швидкісних зарядних пристроїв, то термін окупності такої станції становитиме близько 1.5 роки.

 

 

Звертаємо увагу, що при розрахунках ми використовували ті ціни (6 грн/кВтг та 4 грн/кВтг), які б хотіли бачити електромобілісти. Проте зараз ринкові ціни значно вищі - бл. 10 грн/кВтг (швидкі) та бл.6 грн /кВтг (не швидкі ).