image

Які переваги мають електромобілі під час війни?

13.05.2022Мрозакевич Роман

Російське вторгнення в Україну показало як легко спричинити паливну кризу та паралізувати автотранспорт у всій країні.

 

Через це, в деяких ситуаціях, час зарядки електромобіля та час заправки ДВЗ-авто зрівнялися.

 

Розглянемо основні причини, чому виникла така ситуація.

 

 

Кількість АЗС на 1000 автомобілів

 

Перша проблема проявилася вже в перший день війни, коли через різке підвищення попиту, на заправках утворилися кілометрові затори. Причина цієї проблеми - це обмежена кількість бензоколонок на кожну 1000 автомобілів. На багатьох заправках вздовж основних автомагістрелей бензин взагалі закінчився і деякі люди просто залишали автівки на узбіччях. 

 

В той же час, для електромобілів, кожна розетка - це «міні-заправка». Кожен будинок в Україні може бути «додатковою заправкою», до вже існуючої мережі електрозарядок.

 

 

Варто звернути увагу:

Коли електромобіль стоїть у заторі або рухається в "тянучці", енергія майже не споживається, на відміну від авто із ДВЗ.

 

 

 

Нафтобази та НПЗ

 

Ринок пального в Україні сильно залежить від обмеженої кількості нафтобаз та нафтопереробних заводів, які ворог частково зруйнував.

 

В Україні є всього один працюючий потужний нафтопереробний завод. Після знищення Кременчуцького НПЗ Україна залишилася без власного виробництва палива. Аналогічно, після знищення ключових нафтобаз, зникла важлива ланка у роздрібних поставках пального. Якщо до цього додати, ще перекриття поставок пального із Білорусі та блокування морських портів, то можна зрозуміти всю глибину проблеми на ринку пального.

 

Таким чином, бачимо що ринок пального досить залежний від декількох ключових «хабів», знищення яких може паралізувати всю країну.

 

Якщо порівнювати із українською електромережею, то вона виявилася абсолютно незалежною від країн-агресорів та більш децентралізованою. Рашисти знищили в Україні багато електропідстанцій, але їхнє знищення мало вплив лише на локальні ділянки і не створило загальнодержавної проблеми. І то, відновлення роботи електропідстанцій займало всього декілька днів. Також, в Україні є значно більше виробників ел.енергії - це і близько сотні традиційних електростанцій, і десятки тисяч невеликих електростанцій на ВДЕ. А це робить повне знищення електромережі в Україні майже неможливим.

 

 

Національна безпека

 

Україна може забезпечити себе на 100% електроенергією, при цьому значну частину саме за рахунок виробництва із ВДЕ. 

 

Коли Україні вдасться перейти на переважне електровиробницто з ВДЕ, збудувати балансуючі потужності та перевести більшість транспорту на електротягу, тоді українці стануть значно незалежнішими в енергетичній сфері. 

 

 

Цікавий факт:

Акумулятори у всіх українських електромобілях - це такий собі гігантський «всеукраїнський павербенк», який може балансувати електромережу. І саме електромобілі можуть вирішити проблему балансування при нестабільному виробництві енергії із ВДЕ.

 

 

Бензин в Україні навряд чи ще колись буде коштувати по долару за літр. Потрібно вже зараз готуватися до значного подорожчання і до збільшення кількості електромобілів.

 

Тому запрошуємо вас долучатися до розбудови якісної інфраструктури для електромобілів вже сьогодні.