image

Де і на яких умовах заряджають електромобілі в Україні: огляд

04.01.2018Мрозакевич Роман

Ринок електромобілів в Україні стрімко зростає, однак клієнти автосалонів дедалі рідше мають уявлення про умови зарядки на публічних станціях. Якщо раніше електричні авто купували тільки люди, що добре обізнані з реаліями цього ринку, то зараз дедалі частіше можна зустріти клієнтів, які, в кращому разі, чули, що точки зарядки позначено на сервісі Plugshare, проте досі цим ресурсом не користувалися.

Еlectrocars зробив огляд умов, на яких можна зарядитися в тій або іншій мережі. Це корисно буде почитати всім, хто збирається їздити електромобілем Україною.

Загальна порада звучить так: перед тим, як сподіватися на зарядку у якомусь місці, не просто знайдіть його на карті, але й уважно роздивіться фото зарядки, прогляньте історію чекінів на ній, прочитайте коментарі. А краще навіть зателефонувати за номером, вказаним на карті.

 

ОККО

Заряджатися може кожен, жодних додаткових дозволів на це не потрібно. Саме цими станціями «рятуються» водії, які їздять у міжміські мандрівки електромобілем. Тривалість зарядки Nissan Leaf – 3,5 год. Треба тільки підійти до каси і попросити кабель типу Type II/Type I. 

Але час від часу в електромобілістів і там виникають проблеми: буває, що у оператора кабелю немає або ж він вийшов з ладу. Отже, для цього випадку потрібно мати власний дріт.

 

WOG 

На деяких заправках цієї мережі є зарядні станції малої потужності. Заряджатися там може кожен, але це дуже тривалий процесс: Nissan Leaf має витратити на це 7 годин. Зазвичай клієнти туди приїжджають на двох машинах, підключають, блокують роз’єм і їдуть звідти на традиційному авто.

 

ТОКА

Для зарядки на одній з 18 станцій, яка поки що є безкоштовною, необхідна картка цієї мережі, яку можна отримати в самій компанії або у підприємства, на території якого встановлено зарядку: «Укргазбанк», Novus або Metro. Під’їхати і швидко зарядитися на ній не вийде: картка активується упродовж трьох діб, і щоб її отримати, необхідна ксерокопія свідоцтва про реєстрацію та посвідчення водія. 

У цій мережі є станції двох типів: на одних є вбудований кабель Type1, а на інших – лише роз’єм Type2: для таких треба мати свій кабель Type2 – Type1. Наприклад, така зарядка на м. Харківська біля магазину Metro. Для того, щоб перевірити, яка там модель – зазвичай, достатньо поглянути на фото зарядки на сервісі Plugshare. Тривалість зарядки там – так само 3,5 год.

 

EV-net

Зарядні станції клубів «Електроавтосам» та «ElectrocarsClub», які є, фактично, щитками з декількома варіантами підключення автомобілів. Мережа наразі розгортається уздовж основних автомобільних трас через те, що встановлювачі дорогих суперчарджерів не поспішають робити свою справу.

 

АвтоЕнтерпрайз

Має найбільшу мережу електрозаправок в Україні: близько 200, зокрема, багато їх у Харкові. На більшості заправок також стоїть позначка: тільки для клієнтів АвтоЕнтерпрайз, отже, також потрібна карта. Важливо пам’ятати, що навіть клієнти закладу, у якому встановлено зарядку, зазвичай не можуть нею скористатися, якщо вони – не клієнти встановлювача зарядок. У цій мережі доступний кабель Type1, тобто, вони розраховані на найпопулярнішу в Україні модель – Nissan Leaf з американського ринку, а європейські авто або Tesla там зарядити не вийде.

Компанія відкрила також станції формату ChaDeMo в Харкові та Одесі, проте є неоднозначні дані щодо потужності цих станцій, а відтак – сумніви, що вони можуть вважатися фастчарджерами.

 

Oxygen 

Мережа швидкісних зарядок, доступ до якої ускладнений: зарядитися можуть тільки клієнти їх автосалону або «Укргазбанку», біля якого відкрито третю в Києві зарядку. В основному на фастчарджерах цієї компанії (які заряджають Nissan Leaf на 80% за 30 хвилин) можна зустріти лише таксі, що належать їй.

 

Октан

Єдина в Україні повністю публічна швидкісна зарядка. Донедавна на ній було встановлено китайське обладнання, і працювала вона не на повну потужність. Проте тепер, за повідомленнями власника, там встановлено потужний сучасний апарат. Вартість зарядки немала: 4 грн/кВт-год, проте гідних альтернатив на цій трасі немає.

 

Немережеві зарядки біля ресторанів та інших закладів

Зазвичай менеджери ресторанів самі оцінюють, чи достатньо ви замовили для того, щоб дати вам можливість зарядитися. Окрім того, варто пересвідчитися, чи ресторан працює в той час. Якщо заклад – лише до 22:00, то зазвичай ніхто не буде вмикати вам зарядку.

Окремий підрозділ – станції, для яких потрібна портативна зарядна станція, наприклад, ChargeU або інша з представлених на ринку.

 

РІК АВТО

Ця мережа автосалонів дає можливість заряджатися вільно і безкоштовно. Має як станції з роз’ємом Type2, так і силові роз’єми для підключення портативних станцій.

 

Розетки та силові роз’єми в ресторанах

А також інших закладах – наприклад, «Епіцентрі» на Оболоні. Зарядка на них триває 7 або 3,5 год – залежно від потужності. Детальний огляд кабелів, які для цього потрібні, ми представимо у другій частині цієї статті, яка вийде за кілька днів.

Трапляється також, що зарядки не працюють. Зазвичай це можна визначити за коментарями на Plugshare або за балами, які виставляються у цій системі.

Джерело: Electrocars